Otyłość to jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych dotykający współczesnego społeczeństwa. Sprawa wydaje się jeszcze poważniejsza, gdy w grę wchodzi otyłość wśród dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, a według prognoz Światowej Organizacji Zdrowia, do 2025 roku może ich być na świecie ponad 70 milionów. Jak sobie z tym radzić i zachęcić pociechę do zdrowego żywienia, pokazując jej tym samym, że warzywa i owoce nie muszą być bezbarwne i niesmaczne?
Według raportu przedstawionego przez Światową Organizację Zdrowia, liczba dzieci, których dotyczy otyłość rośnie w zastraszającym tempie. W Europie problem ten dotyka przeciętnie jedną na pięć dziewczynek oraz jednego na trzech chłopców w wieku od sześciu do dziewięciu lat.[i] Eksperci zgodnie twierdzą, że jest to jedyna choroba przewlekła, aż tak bardzo rozpowszechniona wśród dzieci w wieku szkolnym, a tym samym jeden z najpoważniejszych czynników powodujących poważne, długotrwałe choroby takie jak cukrzyca typu 2, astma, nadciśnienie tętnicze, nowotwory czy też problemy z koncentracją i nauką oraz ogólną kondycją psychiczną, zwłaszcza u nastolatków. Jak zatem zadbać o to, aby Twoje dziecko rozwijało się prawidłowo, zdrowo jedząc i uprawiając sport?
Z pomocą przychodzi akcja Beko #JedzJakMistrz, do której marka zaprosiła piłkarzy i dietetyków FC Barcelony. Wychodząc z założenia, że zdrowego odżywiania uczymy się w domu, sportowcy i dietetycy hiszpańskiego klubu pokazują co jedzą na co dzień, aby mieć siłę nie tylko na boisku, ale także poza nim. Sama akcja ma na celu edukację najmłodszych i ich rodziców, a tym samym propagowanie zdrowego stylu życia. Zawodnicy hiszpańskiego klubu opowiadają o swoich perypetiach związanych z odżywaniem, historiach z dzieciństwa i tym, jak codzienna dawka warzyw i owoców pomogła im zarówno w karierze jak i codziennym życiu. Sportowcy zachęcają także do przygotowywania ich ulubionych posiłków według przepisów dostępnych na stronie Beko w zakładce Jedz Jak Mistrz, wspominając przy tym jak zaangażować dziecko do wspólnego gotowania pokazując mu, że ze składników, które na co dzień nie wydają się atrakcyjne można wyczarować smaczne potrawy bogate w witaminy i składniki odżywcze. Według badań przeprowadzonych przez Beko, wspólne gotowanie to najpopularniejszy sposób na zachęcenie dzieci do jedzenia zdrowych posiłków i wybiera go, aż 59 % rodziców. Ważne jest także komponowanie atrakcyjnych wizualnie dań (46%) oraz pozwalanie, aby dziecko samo wybierało swoje ulubione dania, spośród zdrowych posiłków (45%). Coraz istotniejsze stają się również rozmowy o zdrowiu i zdrowym jedzeniu (40%), które często przeprowadzane są w formie zabawy lub ciekawostek.[ii]
W swojej akcji Beko i zawodnicy FC Barcelona zachęcają najmłodszych, by sięgali po wartościowe produkty i przekonują, że dieta i ruch to podstawa. Przykładem mają być dla nich hiszpańskie gwiazdy piłki nożnej, bo które dziecko nie uwierzy, że dzień bez owoców i warzyw to dzień stracony, gdy przekonuje je do tego Messi? A czy mały fan piłki nożnej nie zje warzywa, którego zwykle nie lubił, słysząc jak bardzo lubi je Gerard Piqué? Beko swojej akcji nie zapomina także o rodzicach, dostarczając im inspiracji w zakresie zdrowego i pomysłowego gotowania, podsuwając im pełnowartościowe i smaczne przepisy, ale także udzielając niezbędnych informacji o żywieniu najmłodszych.
Dodatkowe informacje o marce BEKO
Beko to druga największa w Europie marka, która w swojej ofercie posiada wszystkie niezbędne sprzęty domowe m.in.: pralki, lodówki, piekarniki, zmywarki do naczyń, telewizory czy kuchenki elektryczne. Od 2014 roku oficjalny sponsor klubu piłkarskiego FC Barcelona, a od 1 lipca 2018 roku – jego Główny Partner. W 2018 roku Beko zainicjowało kampanię społeczną „Jedz jak Mistrz” z udziałem piłkarzy FCB, która ma na celu pomoc rodzicom w zdrowszym żywieniu dzieci (www.beko.pl/jedzjakmistrz).
[i] http://www.euro.who.int/en/health-topics/Life-stages/child-and-adolescent-health/publications/2017/adolescent-obesity-and-related-behaviours-trends-and-inequalities-in-the-who-european-region,-20022014
[ii] Źródło: Zymetria, badanie ilościowe przeprowadzone na zlecenie marki Beko, realizowane techniką CAWI na panelu internetowym w grupie matek w wieku od 25 do 45 lat.
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/jak-nauczyc-dzieci-jesc-zdrowo